zondag 31 augustus 2014

Vloog er nog eens in

 Eindelijk lijken de meisjes uit hun rokjes en kleedjes fase te zijn!

Broeken en shortjes was de vraag deze zomer en ik was zo blij met de afwisseling, dat ik erin ben gevlogen. 2 jaar geleden belandde dit patroon in mijn mailbox. Toen zei de oudste dochter er radicaal nee tegen, dus bleef het ongebruikt. Tot nu!

Dochter nr 2 zit nu in een 110 en het patroon is een 116. Maar het past goed! Ik maakte er 2 voor haar uit dezelfde stof als haar lange broeken. Dochter nr 1 gaat nu naar ne 128 maar is een smalleke. In taille zit ze vaak nog in een 110. Voor haar verlengde ik het patroon vanboven met 2cm en vanonder verlengde ik het door er een band aan te naaien in hetzelfde stofje maar in een andere kleur. Ook de zakjes kregen die kleur.

Er liggen nog wat stofjes op de 'al geknipt maar nog te naaien' stapel. Ik deed aan serieuze stofverwerking deze zomer!


 Voor de rest versierde ik ook nog eens de nieuwe turnpantoffels van de 2 oudste kinderen. Zij hebben al een aantal jaren min of meer dezelfde schoenmaat. Wat maakt dat ze elk jaar allebei nieuwe turnpantoffels krijgen. Raad eens welke hobby de zoon heeft?

De 2 jongsten mogen afdragen. Al vrees ik dat er wel eens een jaar gaat zijn waarin de 3 oudsten dezelfde maat gaan hebben. De 2 oudsten zijn redelijk gemiddeld qua lengte voor hun leeftijd, maar nummertje 3 is eerder een grote, ook in schoenmaat. Nummertje 3 scheelt bvb 3 jaar in leeftijd met nummertje 1, maar draagt nu de turnpantoffels die grote zus 2 jaar geleden droeg. En ik weet niet of dat heel het jaar gaat lukken!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...